Doe wat je leuk vindt, wij doen je administratie

zóveel makkelijker
Home Je boekhouding geregeld Je administratie doen

Dingen doen die je leuk vindt én je administratie snel op orde? Zoek niet verder. ToPay maakt je boekhouding zóveel makkelijker.

Je administratie doen in het kort

Wat doe je zelf?

Registreer je uren, projecten en verkochte producten, geef je zakelijke kosten door en bewaar je administratie in MijnToPay

Wat doet ToPay voor je?

Wij controleren je administratie, geven je onbeperkt advies & support, doen je aangiftes én betalen je belastingen

Wat levert het je op?

Rust & ontspanning, nooit meer nadenken over het betalen van je belastingen of het oplopen van een betalingsachterstand, een boekhouding die klopt

Snel en gemakkelijk professionele facturen en offertes

In MijnToPay registreer je met enkele klikken je uren, projecten en verkochte producten. Wij verwerken de informatie en maken een professionele en overzichtelijke factuur of offerte met je eigen logo aan. Je facturen mailen wij namens jouw bedrijf naar je klant. We houden de betalingen bij en sturen, zo gewenst, een automatische herinnering.

Wij zorgen voor de juiste factuurnummering. Ook de btw- en de totaalbedragen worden automatisch voor je berekend. Daardoor klopt je factuur altijd.

Geef je zakelijke kosten op in MijnToPay

Doe je inkopen of maak je andere kosten voor je bedrijf? Deel bonnetjes en inkoopfacturen eenvoudig in MijnToPay met onze boekhouders. Simpel!

Zo worden al je kosten direct verwerkt in je administratie. Wij zorgen ervoor dat de btw op je zakelijke kosten verrekend wordt met de btw die je betaalt over je omzet. Zo betaal je nooit teveel.

Bewaar al je belangrijke documenten in MijnToPay

In MijnToPay bewaar je alle belangrijke documenten op 1 digitale plek. Bijvoorbeeld documenten van de Belastingdienst, contracten of overeenkomsten met klanten en je verzekeringspolissen.

Naast deze documenten, bewaren we je financiële administratie (denk aan je facturen en zakelijke kosten) ook in MijnToPay. Zo heb je alles voor je administratie bij elkaar, wel zo handig!

Waarom al 607 zzp’ers kiezen voor ToPay?

  • Om tijd & energie te besparen
  • Om belastingproblemen te voorkomen
  • Onbeperkt persoonlijk advies & support
  • Boekhoudpakket en boekhouder in één
  • ToPay is maandelijks opzegbaar
  • Geregistreerd bij De Nederlandse Bank

Ontspan, ToPay checkt je administratie

Gebruik je MijnToPay, dan is het heel gemakkelijk om je administratie te doen. ToPay verwerkt al je facturen en zakelijke kosten direct en op de juiste manier in je administratie.

Daarnaast controleren onze financieel experts je cijfers. We checken bijvoorbeeld de btw-tarieven en je zakelijke kosten. Als wij gekke dingen zien, nemen wij contact met jou op.

Ben je bijvoorbeeld timmerman en heb je volgens je administratie geen hout gekocht? Dan ben je waarschijnlijk wat vergeten. En dat is zonde, want dan laat je geld liggen. Dat laten wij natuurlijk niet gebeuren!

Geen gedoe met de Belastingdienst, ToPay regelt het voor je

zóveel makkelijker

Wij doen niet alleen je btw-aangifte en aangifte inkomstenbelasting, de Belastingdienst wordt ook voor je betaald. Onze financieel experts kennen alle wetten en regels. En hoe jij het meeste voordeel krijgt. Zo betaal jij geen cent teveel.

Lees meer over belastingzaken.

Advies waar je wel op zit te wachten

Bij ToPay helpen we onze klanten graag om zo relaxt mogelijk te ondernemen. Dat doen we ook door je advies te geven. Bijvoorbeeld over hoe je extra financieel voordeel kunt krijgen. Je kilometervergoeding opgeven, ook als je lopend of op de fiets gaat. Om maar eens wat te noemen.

Je kunt altijd bij ons terecht met vragen. Start een chat en binnen een kwartier krijg je een reactie van ons.

Veelgestelde vragen over administratie en MijnToPay

In MijnToPay vind je een overzicht van al je facturen. Achter elke factuur zie je de status; concept, verzonden, betaald of achterstallig. Is de status groen? Dan is je factuur betaald.

In MijnToPay kun je gemakkelijk contacten toevoegen. Klik simpelweg op ‘Toevoegen’ onder Contacten en geef aan of het om een klant of leverancier gaat. Is je klant of leverancier ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, dan worden de gegevens automatisch voor je ingevuld als je de bedrijfsnaam intikt.

Nee, dat kan niet. Als je zelf factureert dan hebben we geen overzicht over het totaal van je verkoopopbrengsten. We kunnen dan geen aangiften omzetbelasting en inkomstenbelasting voor je doen. Kies je voor ToPay, dan maak je gemakkelijk facturen aan in MijnToPay.

In MijnToPay stuur je gemakkelijk automatische herinneringen nadat de betaaltermijn van je factuur voorbij is. Is je factuur na meerdere herinneringen nog steeds niet betaald, dan kan het slim zijn om een incassobureau in te schakelen. Wij zijn daar niet in gespecialiseerd en doen dan ook geen incassotrajecten. Wel helpen we je graag met tips als je dat nodig hebt. Stuur ons een chatbericht en je ontvangt binnen een kwartier een reactie.

In MijnToPay maak je gemakkelijk een factuur aan. Klik links in je dashboard op ‘Factuur maken’. Kies een klant uit je digitale adresboek, of vul de naam van je klant zelf in. Geef je factuur vervolgens een omschrijving. Vul het bedrag en het aantal van je product of dienst in en kies je btw-tarief. Sla je factuur op en verstuur hem naar je klant.

Ja! MijnToPay is een online boekhoudprogramma. Je hoeft dus niets te installeren en hebt overal en altijd toegang tot je gegevens. Uiteraard zorgen wij ervoor dat al je gegevens veilig zijn opgeslagen: MijnToPay heeft een eigen server; Dagelijks wordt er een back-up gemaakt; Wij gebruiken TLS voor het beveiligen van de verbinding met onze server; Voor deze TLS verbinding hebben we een SSL certificaat; Elke klant heeft zijn eigen losse database. Deze database is niet vrij bereikbaar via het internet; Je hebt de keuze om ‘Two Factor Authentication (tfa/2fa) te gebruiken. Hierdoor weten wij zeker wie er op welk moment inlogt. Is je gebruikersnaam en wachtwoord onverhoopt gestolen, kan diegene alsnog niet inloggen.

Ja, bewaar je bonnetjes goed. Wij zorgen voor digitale back-ups, maar de Belastingdienst vindt het (soms) nodig dat jij je bonnetjes ook op papier bewaart.

Als het 1 of 2 keer per jaar voorkomt is dat niet erg. Stuur een berichtje naar je boekhouder in MijnToPay en wij regelen dat het verwerkt wordt in je administratie. Als je veel contante betalingen hebt, dan kun je geen gebruik maken van de dienstverlening van ToPay.

Wil jij ook zóveel makkelijker je administratie doen?

Word ook klant

Maandelijks opzegbaar

ToPay gebruikt cookies (en andere technieken) en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website, onder andere om deze te analyseren en te verbeteren.

Accepteren