Ga direct naar:
Veelgestelde vragen over administratie en MijnToPay
Ja, bewaar je bonnetjes goed. Wij zorgen voor digitale back-ups, maar de Belastingdienst vindt het (soms) nodig dat jij je bonnetjes ook op papier bewaart.
Veelgestelde vragen over belastingzaken & uitbetaling
Je ontvangt je btw-id in een brief van de Belastingdienst als je je registreert. Je btw-id ziet er als volgt uit: landcode, NL, 9 cijfers, letter B, en een controlegetal van 2 cijfers. Je ziet je btw-id ook als je inlogt bij de Belastingdienst.
Het oude btw-nummer heet nu ‘omzetbelastingnummer’. Deze gebruik je voor contacten met de Belastingdienst. In je omzetbelastingnummer is je Burgerservicenummer (BSN) verwerkt met daarachter B01 (of hoger). Je ziet je omzetbelastingnummer ook als je inlogt bij de Belastingdienst.
21% is het algemene btw-tarief dat geldt voor alle producten en diensten die niet zijn vrijgesteld van belasting en die niet onder het 9%-tarief of het 0%-tarief vallen.9% is het verlaagde btw-tarief. Het geldt onder meer voor etenswaren en sommige diensten. Bekijk de lijst met goederen met 9% btw en de lijst diensten met 9% btw. 0% btw geldt voor een aantal goederen en diensten. Je berekent geen btw, maar btw die je betaalt over je uitgaven, kun je wel aftrekken als voorbelasting. Het 0%-tarief kan gelden als je zakendoet met het buitenland. Bekijk de lijst met goederen met 0% btw en de lijst diensten met 0% btw.
Veelgestelde vragen over klant worden bij ToPay
Nee! Je kunt onbeperkt gebruik maken van onze support service. Bij ons betaal je 1 vast bedrag per maand. Lees meer over wat ToPay kost.
Hoe eerder je start, hoe eerder je rust creëert voor jezelf. Start dus vandaag nog. Wij gaan graag voor je aan de slag! Wist je dat wij ook voorgaande jaren voor je oplossen? Dus loop je al een tijdje achter met je administratie, geen probleem. Wij helpen je!
Geen antwoord op je vraag gevonden?
Stuur ons een e-mail


