Veel gestelde vragen

Platform ToPay

Hier staan de meeste gestelde vragen over ons platform. Als je wil weten hoe je dingen in moet vullen kun je dat hier vinden. ToPay is het beste platform voor zzp’ers en freelancers. Mocht je toch niet helemaal begrijpen hoe het werkt kijk dan in onze vragenlijst of het antwoord erbij staat.

Hoe voeg ik een contact toe?

Geef in dit scherm aan of het gaat om een klant of leverancier. Naar klanten stuur je de uitgaande facturen. Van je leveranciers ontvang je juist je inkoopfacturen.

Hoe voeg ik een klant toe en/of bewerk ik deze?

Als freelancer / zzp’er moet je natuurlijk facturen versturen. Voor de uitgaande facturen maak je op deze pagina klanten aan, of bewerk je deze. De gegevens worden automatisch ingevuld door de KvK als je klant een bedrijf is. Voor een particulier moet je deze zelf invullen. De naam, het e-mailadres, de adresgegevens en de betalingstermijn zijn verplichte velden.

Waarom moet ik hier een rekeningnummer invullen?

Je krijgt als freelancer / zzp’er veel facturen binnen als je de rekening niet zelf betaald, dan moet je hem invullen. Heb je een buitenlandse rekeningnummer die je moet invullen? Neem dan contact met ons op via de mail / watsapp / terugbelverzoek.

 

Wat is een klanten pagina?

Hier vindt je een overzicht van al je klanten die je factureert.

Wat is een leveranciers pagina?

Als freelancer / zzp’er heb je met kosten te maken hier vind je het leveranciersoverzicht zo zie jij waar en bij wie jij inkopen doet.

Wat is Kassabon of inkoopfactuur toevoegen?

ZZP’ers en freelancers hebben te maken met bedrijfskosten.
Als je ergens inkopen doet voor je onderneming moet je de bon bewaren voor de boekhouding. Deze is dan aftrekbaar van de belasting. Het verschil met een inkoopfactuur is dat je een kassabon vaak met de pin of contant afrekent. Zorg ervoor dat je vraagt om een btw bon indien mogelijk.